الدبور – الراقصة هاجمت اولادها أبناء مصر الذين إعترضوا على رفع البنزين ثاني أيام العيد ودافعت عن السيسي الذي منحها لقب الأم المثالية وأم الكل وأم كل مصر.

فقد اعترضت الراقصة فيفي عبده على تصريحات البعض عنها، بأنها لا تشعر بحال “الغلابة”، وذلك خلال استضافتها في برنامج “شيخ الحارة” الذي عُرض الجمعة عبر شاشة القاهرة والناس، وتقدمه الإعلامية بسمة وهبة.

 

وقالت فيفي: “أنا أكتر واحدة بحس بالغلابة عشان أنا غلبانة زيهم”، لافتة إلى أن العيش في مصر “نعمة”، مُضيفة: “احنا في بلد نعمة واللي يكرهها يعمى.. احنا في بلد ماحدش يعرف يعوضها أبدًا، وأنا فخورة إني مصرية”.

وأضافت: “الناس لو سافرت برة وشافت الغلاء هيحسوا بالنعمة، وأنا مش مولودة بملعقة دهب.. أنا غلبانة بس عملت نفسي باحترام وأدب وكفاية إني بنام وأنا راضية عن نفسي”. إنتبه على جملة عملت نفسي بإحترام وأدب!

وعن تأييدها لرفع أسعار البنزين في تصريحات سابقة، أوضحت: “الغلبان ما عندوش عربية عشان يحط فيها بنزين.. الغلبان بيمشي على رجليه”.

وأشارت “عبده” إلى أن المعترضين على زيادة أسعار البنزين من المفترض ألا يُصدّروا “الغلابة” في اعتراضهم، مُتابعة: “مامعكش ماتمونش بنزين.. لكن إيه دخل الغلبان في الحاجات دي.. وليه نتكلم على الحاجات الأقلية في البلد”.

#شيخ_الحارة | #فيفي_عبدة عن ارتفاع أسعار البنزين: "الغلبان يمشي على رجليه.. والاعتراض غير منطقي"

#شيخ_الحارة | #فيفي_عبدة عن ارتفاع أسعار البنزين: "الغلبان يمشي على رجليه.. والاعتراض غير منطقي"

Posted by ‎Basma Wahba – بسمة وهبه‎ on Friday, June 15, 2018