الدبور – الراقصة تثير الجدل مجداا بتغريدة جديدة عن الفياجرا والجنس، وعن نساء مصر.

ولأن المواضيع ومشاكل الشعب المصري إنتهت لم يبق إلا العلاقة الجنسية بين الأزواج هي المشكلة الرئيسية في البلد، فقد علقت الراقصة سما المصري على طرح “الفياجرا النسائية” في الأسواق المصرية، كدواء لضعف الرغبة الجنسية لدى السيدات، بطريقة مثيرة للجدل، أثارت النشطاء على مواقع التواصل الإجتماعي، الذي إعتبر البعض تعليقها إهانة وإستهزاء وقلة أدب.

وقالت المصري، المعروفة بإثارتها للجدل عبر صفحتها على “إنستغرام”:

“فياجرا حريمي إيه ياجماعة اللي الحكومة هتنزلها في السوق؟ نهار أسود.. هي الرجاله قادرة على نسوانها دلوقتي لما تقدر عليهم بعد الفياجرا؟”.

وأضافت: “النسوان صحتها شديدة برضو مش مستنيه فياجرا، كدة عدد السكان هينفجر ياجدعان”.

وتابعت: “النسوان هتمشي في الشارع تعض في الأرض بعد الفياجرا دي.. إنتوا مش عارفين حريم مصر ولا إيه؟”.

وأكملت سما: “يوم مش فايت يوم ما الفياجرا دي تنزل السوق، النسوان هتاكل الرجالة في الشوارع والله”، مختتمة:

“الله يرحم رجالة مصر …..الحقوا استخبوا”.

وكانت إحدى شركات الأدوية العاملة في السوق المحلية بمصر، قد أعلنت موعد طرح أول دواء لضعف الرغبة الجنسية لدى السيدات باسم “الفياجرا النسائية”، وذلك بعد موافقة وزارة الصحة والسكان، على إطلاقه في الأسواق؛ وذلك لعلاج ضعف الرغبة الجنسية عند السيدات، بعد إعلان إحدى الدراسات أن السبب الأكبر للطلاق في مصر هو سوء العلاقة الحميمية بين الزوجين.

View this post on Instagram

فياجرا حريمي ايه ياجماعه اللي الحكومه هتنزلها في السوق؟؟هار اسود؟؟ هي الرجاله قادره علي نسوانها دلوقتي لما تقدر عليهم بعد الفياجرا؟؟….النسوان صحتها شديده برضو مش مستنيه فياجرا….كده عدد السكان هينفجر ياجدعااان….النسوان هتمشي في الشارع تعض في الارض بعد الفياجرا دي….انتوا مش عارفين حريم مصر ولا ايه؟؟….يوم مش فايت يوم ماالفياجرا دي تنزل السوق…النسوان هتاكل الرجاله في الشوارع والله…الله يرحم رجاله مصر …..الحقوا استخبوا…..😂😂😂😂

A post shared by سما المصري (@samaelmasrii) on